Wednesday, September 14, 2011

commercial law...

nmpk perkataan LAW jer da bwt bdn aku sakit-sakit, kaki ngan tangan rase kebas, jantung berdegup mcm org lepas berlari 1km tnpe henti..
mcm mane plak dgn otak??? 
otak aku mmg da konpem2 ar terperanjat..
mane xnyer, aku memerah otak sekuat yg mungkin utk memahamkan ape yg lec ajar dlm mse 2jam td....

15min yg pertama...
bersemangat nak pahamkan konsep LAW...psl classification ngn sources of law... 
mse ni mmg tumpuan tu tgh sgt2 tinggi la..
gigih sgt dgr ape yg lec tu ckp..

15min seterusnye...
baru la msuk tjuk yg sbnr iaitu LAW OF CONTRACT...cerite psl definition dy pn da lbih 10min...mase ni, tumpuan masih ade...tp x sebanyak mse memula td..

30min berikutnyer...
pkul 6ptg..otak mcm da beralih sikit ke tmpt laen...mcm da xbpe nk fokus sgt..mase ni, lec da mule cter pasal case...mcm2 case yg keluar..tp yg aku phm ngn ingt smpai skg cume case CARLILL v CARBOLIC SMOKE BALL...hahaha...teruk btol kn..

15min terakhir...
fokus da lari...otak da jam....tepu terus....xtau la ape yg berlaku...pndg muke lec dgn pndgn kosong pdhal dy tgh smgt bg lecture..aku mmg tabik ar ngn dy n bdk2 yg stdy law + lawyer2...otak dorg mmg bgus..


No comments:

Post a Comment